‘Kalite arayışı bizi Dalsan’a götürdü’

Mevlüt Dağdeviren | 12.03.2019

Dalsan’ın Çeşme bayisi Artuna Yapı’yı bu sayımızda konuk etmek üzere rotayı Alaçatı’ya çevirdik. Tabi ‘Alaçatı’ lafı bu mevsimde kulağa pek hoş gelse de bizim hedefimiz Çeşme Yarımadası’nın en köklü firmasıyla tanışmak ve güzel bir söyleşi yapmak. Tatil belki başka zamana…

İzmir’in Çeşme Yarımadası’nda faaliyet gösteren Dalsan Bayisi Artuna Yapı, ‘Temelden çatıya kadar…’ sloganının hayat bulmuş şekli gibi... Bugün üçüncü kuşak yöneticilerin görev almaya başladığı köklü aile şirketinde inşaat demiri ve beton ile başlayıp peyzajla son bulan tüm süreçlere yönelik her türlü ürünü bulmak mümkün…  Artuna Yapı’nın merkez ofisinde bizleri firmanın üçüncü kuşak yöneticisi Burcu Arlı ve Satış Pazarlama Direktörü Teoman Aksarı karşıladı. Yoğun iş programı dolayısıyla firmanın kurucusu Hasan Arlı Bey ile tanışmayı başka bir ziyaretimize erteleyerek, firmanın genç yöneticileri ile Artuna’yı konuştuk.

Artuna Yapı, 1989 yılında Hasan Arlı tarafından kurulsa da sektördeki varlığı çok daha eskilere dayanıyor. Mehmet Ali Arlı’nın sıcak demir işlemesiyle başlayan serüven, daha sonra ‘Arlı Demir Makasları’nı sadece İzmir’in değil, Türkiye’nin tanıdığı bir markaya dönüştürdü. Arlı Demir Makasları’nın sanatkarı da Hasan Bey’in babası Mehmet Ali Arlı’nın ta kendisidir. Arlı’nın Ödemiş’te sıcak demir işlemesiyle başlayan demircilik serüveni, daha sonra İzmir’e taşınmış. Babaları ile birlikte çalışarak büyüyen çocuklardan Hasan Arlı, Yıldız Teknik Üniversitesi İnşaat Bölümünü bitirdikten sonra kendi rotasını çizmeye karar vererek Artuna Yapı’yı kurmuş. Artuna Yapı bugünlere gelirken de elbette her zaman Arlı Metal’in desteğini arkasında hissetmiş.

Artuna Yapı’da bugün Hasan Beyin kızları yönetimi üstlenmeye başlamış. En büyükleri olan Burcu Arlı, İzmir Ekonomi Üniversitesi Halkla İlişkiler Bölümü’nden mezun olur olmaz soluğu babasının yanında almış. Artuna markası; Artuna Yapı, Artuna Metal, Artuna Banyo Seramik ve Artuna Yapı Market halkalarından oluşuyor. Birbiri ile ilişkili olan bu 4 halkanın sonuncusunu yapı marketinin oluşturduğunu anlatan Burcu Arlı, yaklaşık 30 bin ürünü son tüketiciye ulaştırdıkları, ilki Alaçatı’da ikincisini de İzmir Güzelbahçe’de açtıkları Artuna Yapı Marketleri’nin daha da büyüyeceğini söylüyor.

Kardeşler iş başında

Burcu Hanım gibi diğer iki kız kardeş de Artuna’da mesai yapmaya başlamış bile… İzmir Ekonomi Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü mezunu olan Ceren Arlı, daha şimdiden Artuna şantiyelerinde görev alırken; en küçük kardeş İrem ise yine İzmir Ekonomi Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü üçüncü sınıf öğrencisi olarak hem eğitimini sürdürüyor hem de Alaçatı’daki Artuna Yapı Market’in yöneticiliğini yapıyor. Baba Hasan Arlı’nın üç kızıyla kurduğu sevgi bağı, kızların meslek tercihini de etkilemiş görünüyor.

‘Bize en uygun kimlik Artuna’nın projeci kimliğidir’

Artuna’nın ‘Temelden çatıya kadar her şey…’ sloganının içini tam olarak dolduran bir firma olduğunu anlatan Satış ve Pazarlama Direktörü Teoman Aksarı, Artuna’nın inşaat sektörüne malzeme tedarik etmenin ötesinde bir anlam ifade ettiğini söylüyor. Aksarı, “Aslında bize uygun kimlik, perakende değil, bize uygun kimlik Artuna’nın projeci kimliğidir. Yani toptancı olmaktır. İzmir veya Türkiye’de toptancılıkta alt bayilere tedarik sağlayanlar, bir de proje kanalına tedarik sağlayanlar var. Biz proje kanalına malzeme sağlayan bir firmayız. Çünkü sadece malzeme vermekle yetinmiyoruz, aynı zamanda sahaya inip teknik destek de sağlıyoruz. Üretici ve tedarikçilerimizin proje yöneticileri veya ekipleriyle beraber o projenin en başından itibaren her aşamasında yer alıyoruz” diye konuşuyor.

Prestijli her projede Artuna imzası

Bölgedeki prestijli büyük projelerin hepsinde yer aldıklarını da ifade eden Aksarı, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Çeşme yarımadasının yüzde 80’indeki bütün büyük projelerin bir aşamasında mutlaka Artuna vardır. Folkart’ın projelerinde, Nayman Suit’te, bölgenin en büyük tatil köyü Zigana Otel’de tedarikçi olarak bizi bulursunuz. Yine İzmir’in en büyük AVM’lerinden Mavibahçe AVM’sinin ana tedarikçisiydik. 15 yıldır süregelen Port Alaçatı projesi var. Bizler teknik çözüm, hırdavat, nalburiye, metal grubunda faaliyet gösterirken; müşterilerin de talepleri doğrultusunda son 5 yıldır kaba inşaat malzemeleri satışına da girdik. Bu vesileyle Port Alaçatı’nın mekanik ürünlerini çalışırken, kaba inşaat ürünleri de bizden talep edildi. 15 yıldır süregelen alışkanlıklarından veya tedarikçilerinden vazgeçip bizi bölgedeki tek tedarikçileri yaptılar. Port Alaçatı, bitişik nizam devam eden güzel bir kanal projesidir. Bu yıl da 320 villa yapacaklar. Orada da yine bizi tercih ettiler. Çeşitliliğimiz ve 30 binin üzerinde ürünü stokta bulundurmamız, teknik destek vermemiz gibi özelliklerimizden dolayı büyük projelerde tercih edilen firma konumundayız. Yine bölgeye son zamanlarda İstanbullu yatırımcıların katılması ile marka konutlar gelmeye başladı. Bunlardan Nuhoğlu’nun Yenitepe Projesi’nin tedarikçisiyiz. Yine Nuhoğlu’nun Marinera’sının da tedarikçisiyiz.”

‘Müşterilerimizle asla rakip olmayız’

Artuna Grubu’nun malzeme tedarik ettiği müşterileriyle rakip olmayı hiçbir zaman düşünmediğini  belirten Aksarı, “Firmamızın Kurucusu Hasan Beyin bir prensibi var, malzeme tedariki sağladığı müşterileri ile hiçbir zaman rakip olmayı düşünmüyor. O yüzden bize çok fazla talep gelmesine, çok iyi araziler teklif edilmesine rağmen bugüne kadar doğrudan inşaat sektörüne girmedik. Bunun tek istisnası Bodrum’da, bizim malzeme tedarik ettiğimiz bölgenin dışında bir projemiz var. Alaçatı’nın taş evlerini konsept olarak taşıdığımız 8 villalık bir proje yapıyoruz. Onun dışında İTOB Organize Sanayi Bölgesi’nde işletmesini kiraya verdiğimiz bir fabrikamız var. Yine Çeşme ve Alaçatı’da yine doğrudan işletmesini üstlenmediğimiz, kiraladığımız iki butik otelimiz bulunuyor” diyerek grubun diğer ticari faaliyetleri hakkında bilgi veriyor.

İnce ürün grubunda Dalsan

Artuna’nın Artuna Yapı, Artuna Metal, Artuna Banyo Seramik ve Artuna Yapı Market’ten oluşan ve temelden çatıya kadar her türlü ihtiyaca çözüm sunan bir şirketler grubu olduğunu yineleyen Aksarı, “Özetle; kaba ürün gruplarında Bims, kırmızı tuğla, gazbeton hepsinin bayiliğini yapıyoruz. İnce ürün grubunda Dalsan ile çalışıyoruz. Alçı, alçı levha, profil tamamlayıcı grubun hepsinde Dalsan ile çalışıyoruz. Boya grubunda yine büyük markaların bayiliğini yapıyoruz. Böylece inşaat demiri ile başlayan sürecin en sonuna kadar her aşamada projelere tedarik hizmeti sunuyoruz” diyor.  

‘Dalsan elimizi en fazla güçlendiren firmalardan biri’

Firmayı genel hatları ile tanıdıktan sonra doğal olarak Dalsan’la buluşma öyküsünü merak ediyoruz. Satış Pazarlama Direktörü Teoman Aksarı, kalite arayışının doğal olarak yollarını Dalsan ile buluşturduğunu belirterek, o süreci şöyle anlattı: “Aslında başlangıçta biz Dalsan’ın iki rakibi ile alçı ve alçı levha, profil grubuna girdik. O iki marka ile bir sene kadar çalıştık. Ancak kalite, hizmet, servis ve satış sonrası hizmetlerde yaşadığımız problemler bizi Dalsan’a doğru götürdü. Dalsan ile 2014 yılının Eylül-Ekim aylarında tanıştık. Resmi olarak da 2015 yılı başında çalışmaya başladık. Bizim 45 kişilik kadromuzun 8 kişisi sahada teknik danışmanlık yapar. Tali bayi gezmektense tedarik hizmeti verdiğimiz projeye doğrudan teknik destek veriyoruz. Dalsan da bu anlamda elimizi en fazla güçlendiren firmalardan biridir. Biz de bu güce dayanarak özellikle dış cephe levhalarına adını ve markasını vermiş olan BoardeX’in bayrağını iyi sallıyoruz. Çoğu yerde kuru duvar imalatlarının gerekçelerini anlatıyoruz. BoardeX ürün grupları ile beraber tabi ben tamamlayıcı ürün gruplarını da hep Dalsan çalışıyorum. Yani biz Dalsan marka ve ürünlerinin tamamını satan bir bayiyiz. Tam münhasırız. Cıvatası, vidası, profili, tamamlayıcı ürün grubu, nem bariyeri aklınıza gelecek ne varsa hepsini Dalsan çalışıyoruz. Bu da bizim için bir avantaj; tek bir yerden hizmet, tek bir yerden garanti veya tek bir yerden satış sonrası hizmet alma şansı buluyoruz.”

Yenilikçi ürünleri piyasa ile tanıştırıyoruz

Dalsan’ın birçok ürün grubunda sektöre öncülük ettiğini hatırlatan Aksarı, bu yeni ürünleri müşteri ile buluşturmaktan hiç korkmadıklarının altını çiziyor:“BoardeX roof’un ilk lansmanını yaptıklarında biz de fuarda gördük. Bizim bölgede de ciddi çatı problemleri var. Malum Çeşme ve yarımada nemli bölgeler… BoardeX roof’u projelerimizde anlatınca hemen karşılığını buldu. Urla’da bir at çiftliğinin bütün çatıları için BoardeX roof verdik. Daha bu ürün ilk çıktığı sene at çiftliğine verdik. Bize dönüşü çok iyi oldu. Çünkü atların yoğunlaştırdığı nemi ve sıcaklığı, buharı; geçirgenliği ile nefes alması ile bu ürün çözdü. Koku sorunu azaldı ve ferahlık seviyesi artmış oldu. Bu firma devam eden projelerinde de BoardeX roof kullanmaya devam etti. Yine Çeşme’de denize daha yakın olan çatılarda BoardeX roof’u anlattık. Böylece bölgemizde BoardeX roof’un hak ettiği yeri bulmasında bizler de elimizden gelen çabayı sarf ettik, karşılığını da aldık. Akabinde MAXICOAT ile çok olumlu sonuçlar aldık. Yine o dönemlerde MAXICOAT’u satan, hatta teknik destek almadan da satan bir bayi olduk.” 

Dalsan’ın yenilikçi olan her ürün grubunu şantiyelere ulaştırdıklarını belirten Aksarı,  “Kısacası Dalsan’la başladığımızdan bu yana satmadığımız ürün grubu yoktur. Türkiye’de Dalsan’ın bütün ürünlerini stokunda bulunduran ve müşteriye sunan bir bayiyiz. Dalsan’ın ekiplerinin de bizlere sunduğu desteklerle açıkçası başladığımızdan bu yana projeci olmamızın da avantajı ile her yıl hedeflerimizi fazlasıyla tutturduk” şeklinde konuşuyor.  

 

test