Mahir Turan | 20.03.2020
Kastamonu’da inşaat alanında faaliyet gösteren Huzuroğlu Yapı Malzemeleri, 43 yıllık bir firma. Ağırlıklı olarak inşaat malzemeleri satışının yanı sıra, bölgede mobilya alanına yönelik de üretim gerçekleştiren bir fabrikaya da sahip. Kastamonu dışında bölgede bulunan birçok ilde pazarlama ve satış faaliyetleri yürüten firmanın Dalsan ile tanışıklığı 19 yıl önceye uzanıyor. Her geçen gün satış hacmini ve bayiliklerini geliştiren firma, kaliteli iş yaparak müşterinin gönlünü çalmayı başarmış bir firma.
Huzuroğlu Yapı Malzemeleri sahibi Salim Huzuroğlu, firmalarının Dalsan bayiliğiyle birlikte yükselişe geçtiğini ve satışlarını artırdığını söylüyor. Dalsan’ın sunduğu kaliteli ürünleri sayesinde hem müşterilerinin beğenisini kazandıklarını hem de iş hacimlerini geliştirdiklerini ifade ediyor.
Salih Huzuroğlu ile 19 yıldan bu yana Dalsan Bayiliği yapan ve özellikle Karadeniz Bölgesi’nde distribütörlükler vasıtasıyla toptan satış yapan Huzuroğlu Yapı Malzemeleri’nin hikayesini konuştuk.
Salim Bey, öncelikle kendinizi tanıtır mısınız…?
Ben Muhammed Salim Huzuroğlu. Endüstri mühendisiyim. 30 yaşındayım, evli ve 1 çocuk babasıyım.
Huzuroğlu Yapı Malzemeleri hakkında bilgi verir misiniz?
Firmamız, 1977 yılında Kastamonu’da Emin Huzuroğlu tarafından kuruldu. Sektörün öncü firmalarıyla bayilik sistemiyle çalışarak perakende pazarda hatırı sayılır bir müşteri portföyüne sahibiz. Bunun yanı sıra geniş lojistik ağı sayesinde Karadeniz Bölgesi’ndeki birçok ile distribütörlükler vasıtasıyla toptan satış yapmaktayız. Firmamız her ne kadar farklı sektörlerde faaliyet gösterse de ilk ve asıl işimiz inşaat malzemeleri satışıdır. Kurulduğumuz günden bu yana 43 yıldır inşaat sektöründe çalışmaktayız.
Çalışma alanınız sadece Kastamonu mu?
Kastamonu’nun yanı sıra ağırlıklı olarak Karadeniz Bölgesi’nde bulunan Bartın, Zonguldak, Sinop, Samsun, Çankırı ve Karabük illerine de hitap ediyoruz.
Ne tür ürünler var bünyenizde? Alçının satış yaptığınız ürünleriniz içindeki payı nedir?
Firmamızın sloganı ‘temelden çatıya’… İnşaat ile alakalı kaba ve ince her malzemenin satışını yapmaktayız. Bunun yanı sıra mobilya ve beyaz eşya sektöründe iki adet mağazamız daha bulunuyor. Ayrıca organize sanayi bölgesinde yeni kurduğumuz yatak ve baza fabrikası ile de mobilya sektörü için üretim yapmaktayız. Dalsan, kaba malzeme dediğimiz ürünlerin içerisinde yer alıyor. Dalsan’ın DERTEK, ADERTEK, COREX ve BoardeX gibi toz alçılardan alçı ve alçı levha gibi çeşitli ürün gruplarına kadar çok fazla ürün çeşidi portföyümüzde bulunuyor. Bunlar bizim genel satışlarımızın yüzde 10’unu karşılıyor. Yani alçı satışlarımızın genel satışlarımızın içerisinde payı yüzde 10 civarındadır.
Kuruluşunuzdan bu yana iş hacminiz nasıl bir seyir izledi? Büyümeniz nasıl oldu?
Kurulduğumuz günden bu yana gelişen ekonomi ve büyüyen sektöre paralel olarak biz de büyüme sağladık. Bunun yanı sıra sektördeki boşlukları, yenilikleri devamlı takip ederek ve bu yönde çalışmalar yaparak bölgesinde toptan ve perakende pazarda öncü, köklü ve büyük bir firma olmayı başardık.
Dalsan’ın bayiliğini aldıktan sonra satış hacmimizde bir gelişme yaşandı. Sonuçta Dalsan, Türkiye’de bilinen büyük bir firmadır. Dalsan’ı daha önce kullanan ustalar biliyor ve Dalsan’ı tercih ediyor. Biz, her ne kadar Dalsan’ı Kastamonu’da tanıtmak için mücadele etsek de, bölgemizde Dalsan’ı bilen ustalar, müşteriler var. Ve bizden ağırlıklı olarak Dalsan’ı talep ediyor. Ürünleri kaliteli, arada bozuk veya hatalı çıkma gibi bir durum olmuyor. Bu yüzden ustalar, Dalsan’ı tercih ediyor. Kullanan ustalar da Dalsan’dan kolay kolay vazgeçemiyor. Bu yüzden Dalsan’ın hem iş hacmimizi büyütmesinde hem de kaliteli iş yapmamızda katkısı olmuştur.
Dalsan bayiliğine uzanan süreç nasıl gelişti?
19 yıldır Dalsan’ın bayisiyiz. Müşterilerimizin talepleri doğrultusunda yaptığımız incelemeler ve araştırmalar sonucunda Dalsan’ın sektörün öncü ve lider firması olduğunu görmemiz sonucu bayilik anlaşması imzaladık.
Neden Dalsan?
Dalsan firması sektörde yaptığı yenilikler ve yeni geliştirdikleri ürünler ile her zaman öncü olmaktadır. Değişen ihtiyaçları iyi analiz etmesi, her zaman kendini geliştirmesi ve kaliteden ödün vermemesi Dalsan’ı tercih etmemiz ve 19 yıldır sadece Dalsan ile çalışmamızın en önemli nedenleridir.
Sektörde bulunduğunuz günden bugüne alçı ve alçı levha sektöründeki gelişimi nasıl buluyorsunuz?
Sektör devamlı kendini yeniliyor ve yeni alanlarda kendine yer buluyor. Değişen ihtiyaçlara yönelik yapılan çalışmalar ile her alanda kendine yer buluyor.
Bu süreç içinde müşterilerinin sizlerden beklentilerinde ne gibi değişimler oldu?
Merdiven altı diye tabir edebileceğimiz üretim yapan firmaların piyasada çoğalması ile müşterilerin öncelikli isteği, düşük fiyat ve uzun vade oldu. Bunun yanında kaliteden ödün vermeyen müşteriler de yok değil, ancak müşteriler çoğunlukla maliyete bakıyor. Yaklaşımları çoğu zaman fiyat odaklı.
İnşaat sektörünün gidişatını nasıl buluyorsunuz?
İnşaat sektörü son birkaç yıldır iyiye gitmiyor. Özellikle son yıllardaki talep fazlası üretime bir de maliyetlerdeki artışlar eklendiğinde ciddi bir daralma söz konusu. Fakat inşaat sektörünün bu şekilde gitme şansı yok, muhakkak önümüzdeki dönemlerde inşaat sektöründe tekrar hareketlilik olacaktır. Bu yüzden ilk etapta inşaat stoğunun biraz azalması gerekiyor. Bununla birlikte genel ekonomik durumun da biraz düzelmesi lazım.
Alçı bazlı ürünlerin yalıtım, yangın dayanımı, akustik, kullanım kolaylığı gibi birçok avantajı var… Müşterileriniz bu ürünlerin performansına hakim mi? Sizler alçının sunduğu avantajlara yönelik bu özellikleri kullanıcılarla paylaşıyor musunuz?
Evet, öncelikle ustaları, daha sonra son kullanıcıları alçı bazlı ürünlerin avantajları konusunda elimizden geldiğince bilgilendirmeye ve bilinçlendirmeye çalışıyoruz.
Müşterilerin alçıyla ilgili bilgisini nasıl buluyorsunuz?
Ustaların bu konuda bilgisi yeterli seviyede ancak son kullanıcılar bilgisiz ve ustaların yönlendirmelerine göre hareket ediyor.
Satış yaparken kullandığınız bir yönteminiz var mı?
Ürünün kalitesini ön plana çıkararak ustalar açısından uygulama kolaylığı, müşteri açısından kullanma ömrünü ve iç mekânların hava kalitesine etkisini anlatıyoruz.
Dalsan’ın bayilerine yönelik sunduğu ‘sipariş modülü’ hakkında neler söylersiniz? Sizin için ne gibi kolaylıklar sağladı?
Sipariş modülünü çok faydalı buluyoruz. Zaman konusunda büyük avantaj sağlıyor.
Dalsan markasını, bayilik sistemi içerisinde nasıl konumlandırıyorsunuz? Sizlere sunduğu en büyük avantaj nedir?
Dalsan’ın alçı sektöründeki en büyük avantajı, kaliteden ödün vermemesi ve malının her zaman arkasında durması.
Son olarak Dalsan’dan beklentilerinizi alalım… Neler söylemek istersiniz?
Dalsan’ın fiyat vade politikasında biraz daha esnek bir yaklaşım içinde olması elimizi güçlendirir. Bunun yanında ustalara yönelik ürün tanıtım seminerleri yapmasının faydalı olacağı kanaatindeyim. Ustaların malzemeler hakkında bilinçlendirilmesi, yeni geliştirilen ürünlere yönelik tanıtım toplantıları gerçekleştirmesinin satışlara pozitif bir katkı sunacağı kanaatindeyim.