Dalsan’ın yenilikçi ürünleri elimizi güçlendiriyor

Yunus Argan | 2.01.2020

Ankara’da yapı malzemeleri alanında faaliyet yürüten Uğurlu Grup Demir Çelik ve Yapı Malzemeleri A.Ş., 45 yıldır inşaat sektörüne yönelik çalışmalar yapıyor. Dalsan’ın 20 yılı aşkındır bayiliğini yapan Uğurlu A.Ş., bölgenin en eski yapı malzemeleri toptan satışı gerçekleştiren firmalarından biri. Firma, ilk kurulduğu dönemde ağırlıklı olarak demir çelik ve kaba inşaat malzemeleri satışına yönelik piyasayı domine etse de, bugün gelinen nokta itibariyle aralarında alçı, hazır beton, çimento, seramik, laminant parke, yalıtım ürünleri gibi yüzlerce kalem inşaat malzemesinin satışını da gerçekleştiriyor.

Firmanın bugünkü yöneticiliğini üçüncü kuşak temsilcilerinden Enis ve Fatih Kesti kardeşler yapıyor. Uzun bir süreFatih Bey’in babası Hasan Kesti tarafından yönetilen firmaya jeoloji mühendisliği eğitimi almış olan Enis Bey’in dahil oluşu 12 yıl önceye, elektrik elektronik mühendisi Fatih Bey’in katılması ise 6 yıl önceye dayanıyor. Şu anda Hasan Bey, Uğurlu AŞ’nin inşaat yapım faaliyetlerini yürütürken; Kesti kardeşler ise firmanın yapı malzemeleri satışının başında bulunuyorlar.  

Firmanın genç temsilcisi Fatih Bey ile röportaj yapmak üzere Altındağ’da bulunan 30 bin metrekarelik ofis ve depo alanındaki merkezlerinde bir araya geliyoruz. Firmanın en genç üyesi olan 29 yaşındaki Fatih Kesti, lisans eğitimini elektrik elektronik üzerine yapmış, ardından babasının ve abisinin yürüttüğü aile şirketine destek olması açısından finans alanında yüksek lisansını tamamlamış. Yüksek lisans eğitiminin ardından 2013 yılında Uğurlu A.Ş.’ye dahil olmuş. Tabii Fatih Bey’in şirketle ilk teması değil bu. Çocukluktan beri bir ayağı Uğurlu A.Ş.’de olmuş. Küçükken babasıyla birlikte dükkana gelirmiş, ufak çaplı işler yaparmış dükkanda. Dolayısıyla yapı malzemelerine yönelik bir aşinalığı sözkonusu. Bu durum, üniversitede okuduğu dönemde de sürmüş.  

Alçının, ürün gamındaki payı artıyor 

Kesti, Uğurlu Yapı’nın müşterilerin taleplerine cevap vermek için her geçen gün ürün gamını artırdığını ifade ediyor. Alçının tüm ürün gamı içerisinde yüzde 20’lik bir paya sahip olduğunu ve alçı malzemesinin inşaatın farklı alanlarında kullanılmaya başlamasıyla birlikte bu payın her geçen gün artış eğiliminde olduğu bilgisini paylaşıyor. 

Uğurlu A.Ş., toptan malzeme satışı, sadece Ankara ile sınırlı değil. Tüm ülke geneline satış gerçekleştirdiklerini söylüyor Fatih Kesti:“Gerek internet üzerinden gerekse telefon üzerinden gelen talepleri değerlendiriyoruz. Mal sevkiyatını Türkiye’nin her yerine yapabiliyoruz. Günümüzde müşterilerin çoğu fiyat odaklı yaklaşıyor. Bizim de belli dönemlerde bazı ürünlere yönelik kampanyalarımız oluyor. Dolayısıyla müşterilere avantajlı fiyatlar sunduğumuz için tercih ediliyoruz. Bu alçı ürünleri için de geçerli. Ne de olsa alçının başkenti Ankara. Bize farklı şehirlerden alçı ürünü talebi geliyor.”

‘Müteahhitler daire satamıyor, yeni inşaatlar başlayamıyor’

Uğurlu A.Ş., şu anda 20 kişilik ekiple piyasaya hizmet veriyor. Geçtiğimiz yıl bu sayının 30 civarında olduğunu anlatıyor Kesti. Ancak piyasa şartlarından dolayı eleman azaltma yoluna gitmek durumunda kaldıklarına vurgu yapıyor. Ankara’da son 5 yıl içinde 20 yılda yapılabilecek inşaat yapıldığını belirten Kesti, “Bu bize bugüne kadar olumlu yansımıştı. Ancak şu anda müteahhitler daire satamadıkları için yeni inşaatlar başlayamıyor. Dolayısıyla malzeme talebi de daha az oluşuyor. Bu süreçte şirketi ayakta tutabilmek için ya küçülmek veya mevcut durumu korumanız gerekiyor. Geçen yıl krizden olumsuz etkilenmemek için gerekli önlemleri aldık. Vadeli satışlarımızı azalttık, nakde yöneldik.  Kontrollü malzeme alımı yaptık. Müşteri taleplerini iyi değerlendirerek, iyi bağlantılar yaparak temkinli bir yaklaşım ortaya koyduk. Ciromuzda bir düşüş olmadı, fakat karlılığımız düştü diyebiliriz. Tabii tüm bunlara rağmen her geçen gün yeni bir arayış içinde olduğumuzu da belirtmem gerek. Önümüzdeki dönem için yeni planlamalarımız var. Hem ürün gamını genişletme, hem yeni portföy oluşturma, hem de eleman sayımızı artırmaya yönelik planlama yapıyoruz” diyor. 

Firmalarının uyguladığı satış ve pazarlama stratejilerine yönelik de bilgi veren Kesti, “Öncelikle müşterinin ne yapmak istediğini öğrenmeye çalışıyoruz. Ona göre alternatif yöntemler sunuyoruz. Hangi ürünü kullanırsa avantaj sağlayacağı konusunda müşteriye bilgi veriyoruz” şeklinde konuşuyor.

‘Dalsan’dan çok memnunuz’

Uğurlu A.Ş.’nin Dalsan ile 20 yılık bir işbirliği var. Fatih Kesti, Dalsan’ın müşterilerinin talep ve ihtiyaçlarına çok iyi yanıt verdiğini söylüyor ve “Bayi olarak Dalsan’dan çok memnunuz. Hem ürün taleplerimizi çok hızlı karşılıyor, hem de bizi müşterilerimize karşı mağdur etmiyor” diyor. 

Dalsan bayiliğini yapmanın karlı bir işbirliği olduğunu kaydeden Kesti, Dalsan ile Uğurlu A.Ş. arasındaki kazan kazan ilişkisinin sürdürülmesini çok önemsediklerinin altını çiziyor.

ALÇITEK TORO, çok beğeniliyor 

Kesti, “Dalsan’ın profil grubu dışında hemen hemen tüm ürünlerinin satışını yapıyoruz. En çok sıva, saten ve makine alçısı gibi torbalı ürünler ve COREX ürünlerini satıyoruz. Son dönemlerde özellikle yeni çıkan makine sıva alçısı ALÇITEK TORO, müşterilerimiz tarafından çok beğeniliyor. Bu ürünün ekonomik olması ve uygulamasının kolay olması, ustalar açısından bir takım avantajlar sunması tercih edilmesini sağlıyor. Hafif ve esnek olması nedeni ile dış mekanlarda muadil ürünler yerine BoardeX  ürünü daha çok tercih ediliyor. Müşterilerimiz daha çok Dalsan ürünlerini tercih ediyor. Malzemelerle ilgili herhangi bir şikayet almıyoruz. Müşterilerimizin Dalsan’ı tercih etmesi, bayi olarak bize de olumlu yansıyor. Dalsan, piyasaya sunduğu yenilikçi ve kaliteli ürünlerle bizim elimizi de güçlendiriyor” şeklinde değerlendirme yapıyor. 

‘Dalsan bayiliği karlı’ 

Son dönemlerde müşteri tercihinin fiyat odaklı olarak değişmeye başladığını söylüyor Kesti, Dalsan’ın bayilere sunacağı daha etkin bir fiyat politikasının ise pazardaki rekabet güçlerini daha da artıracağı görüşünde. Dalsan’ın alçı pazarı için sunduğu yenilikçi ürün ve çözümlerle lider bir konumda olduğunu ifade eden Fatih Kesti ,“Müşteriler alışveriş yaparken ne istediğini biliyor. Çünkü daha önceden internetten araştırıyor veya ustaya danışıyor. Ancak son noktada ise fiyat odaklı yaklaşıyorlar. Çünkü müşteri ucuzluk arıyor. Kalite ikinci plana gelmiş durumda. Tabi biz ağırlıklı olarak toptancılık yaptığımız için, bizden alışveriş yapan müteahhitlerin tercihi çoğunlukla bu yönde. Ancak ustaların bildikleri, daha önce kullandıkları ve uygulamada onların elini rahatlatan ürünleri tercih ettiklerini de söylemeliyim” diyor. 

‘Falcon COREX, Dalsan’ın insan odaklı yaklaşımının yansıması’ 

Fatih Bey’den Dalsan’ın Greenguard, EPD, ISO 14001 sertifikasına sahip olması, doğaya salınan karbon emisyonunu azaltarak insan ve çevre odaklı bir yaklaşım içinde olması ve bunun müşterilerinin tercihlerini etkileyip etkilemediğiyle ilgili fikirlerini de alıyoruz. “Bence önemli olan insanın kendisine değer vermesi” diyor ve devam ediyor: “Ürün satın alırken önce kendi sağlığını koruyacak tercihlerde bulunması gerekiyor. Alçı, yaşam alanının nefes alabilmesini sağlayan bir ürün. Buna paralel olarak da iç mekanlarda yaygınlaştığını görüyoruz. Dalsan’ın Greenguard sertifikası, bu anlamda çok değerli. Yine Dalsan’ın alçı levhaları hafifleterek de insan sağlığını koruyan bir yaklaşımı var. Falcon COREX, bunun iyi bir örneği. Dalsan, tamamen kullanıcı dostu ürünler geliştiriyor.”

Dalsan, sipariş modülüyle ayrışıyor 

Fatih Bey, Uğurlu A.Ş.’nin onlarca bayilik yaptığı marka içerisinde Dalsan’ın sipariş modülüyle de ayrıştığını ifade ederken, sipariş karışıklığının önüne geçmesi ve karmaşanın önlenmesi açısından sipariş modülünün çok iyi bir uygulama olduğu değerlendirmesinde bulunuyor: “Sipariş olarak girdiğimiz ürünün onayını görüyoruz. Aracın yüklenip yüklenmediğini görebiliyoruz. Bu, iş yapma biçimini çok pratik hale getiriyor.”

‘Hedefimiz bayrağı, yenilikçi fikirlerle daha da ileriye taşımak’

“Aile şirketinin üçüncü nesli olarak muhasebeden pazarlamaya, ürün çeşitliliğinin artırılmasından sevkiyat hizmetinin düzenlenmesine kadar tüm iş sürecini düzenli ve sistematik bir hale getirerek, şirketi daha iyi bir konuma getirme gayretimiz var. Aynı bölge içerisinde 5-6 tane depomuz var. Müşterilerimize daha iyi ve daha etkin hizmet sunabilmek için depolarımızı tek bir yerde toplayarak ürün teslimatını daha sistemli, daha verimli ve takibi daha kolay bir hale getirmeyi hedefliyoruz” diyen Fatih Kesti, son olarak Uğurlu A.Ş.’nin sektöre yönelik hedeflerini “Büyüklerimizden aldığımız bayrağı, yenilikçi fikirlerle daha da ileriye taşımak” şeklinde özetliyor. 

test