Nihat Çelik | 11.03.2019
Bu sayımızda bayi köşemizin bir diğer konuğu Düzce’den ‘Demir İnşaat Malzemeleri’nin sahibi Serdar Demir... Doğma büyüme Düzceli olan Serdar Demir, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Mobilya ve Dekorasyon Bölümü’nde eğitimini tamamlamış. İki çocuk babası... Firmalarının 2003 yılında kaba inşaat malzemeleri satışı yaparak faaliyete başladığını kaydederek sözlerine başlıyor.
2003 yılında ağabeyi Sinan Demir ile birlikte kurdukları şirket, kaba inşaat malzemesi satışı ile işe başlıyor. 9 yıla yakın bir süre kaba inşaat malzemesi satarak çalışmalarına devam eden firma; hedeflerini büyüterek bayilik sistemine geçmeye karar veriyor. Çeşitli firmaların bayiliklerini alarak, toptan satışlar yaparak sektördeki faaliyetlerine devam ediyor. Firma almış olduğu bayilikler ile ürün yelpazesini genişletmiş, büyüme yolunda önemli ve büyük bir adım atıyor. İşte bu büyüme sürecinde Dalsan ile tanışan firma büyümenin anahtarını da bulmuş oluyor. Serdar Demir o süreci şöyle anlatıyor: “2003 yılında ağabeyim Sinan Demir ile birlikte kurduk şirketimizi. Sektörde 14 yılını tamamlayan firmamız, sektörün beklentilerine kayıtsız kalmamış ve 2007 yılında yalıtım ve yapı malzemeleri ürünlerini bünyesine katmıştır. Dalsan ile tanışmamız bu yıla rastlamaktadır. Dalsan bizim için bu sebeple her zaman özel bir firma olmuştur. Sektöre Dalsan ile girmemizin firmamızın büyümesinde katkıları çok büyük olmuştur. En büyük pazarımız Düzce olmakla birlikte Zonguldak, Bartın, Bolu, Sakarya ve Kocaeli illerinde tali bayi satışlarımız bulunmaktadır” sözleriyle, büyüyen iş hacminde Dalsan’ın payını teslim ediyor.
‘İlginç bir bayilik hikâyesi’
Serdar Demir, Dalsan bayiliği sürecini ise ‘ilginç bir hikâye’ olarak kayıtlara düşüyor. Tabiri caiz ise kapıyı zorluyor, olmayınca bacadan girerek sonuca ulaşıyor. İşte Demir’in Dalsan ile bayilik süreci hikâyesi: “2007 yılından bu yana 10 yıllık bir birlikteliğimiz var Dalsan ile... Bayi olmaya karar verdiğimizde şirketi aradık; Satış ve Pazarlama Müdürü bayilik şartlarını kısaca anlattıktan sonra Bölge Müdürü ile görüşmemiz gerektiğini söylemişti. O dönem bölge müdürümüzü ikna etmek çok kolay olmadı tabii. Kendisi izinli olduğu bir dönemde biz tüm evraklarımızı ve teminat mektubumuzu göndermiştik şirkete. İzin dönüşü masasının üzerinde evraklarımızı görünce şaşırmış önce... O gün aradık kendisini bayi olmak istediğimizi ilettik. Ama görüşme yapmadan evrak göndermemize de kızmıştı biraz! Çok ısrarcı olmamız üzerine birkaç gün sonra firmamızı ziyarete geldi. Çay, kahve, muhabbet derken o gün orada imzaladık sözleşmeyi... Kendisi çok vizyon kattı bize. Ticaretle başlayan kadim dostluklarımız oldu Dalsan’da… Dalsan sadece ürüne yatırım yapmıyor. İnsana da yatırım yapıyor. Öncelikle satış ekibi, satış destek görevlisi arkadaşlarımız ve tüm şirket çalışanları insan olarak değer veriyorlar. Belki de asıl sebebi budur bayileri ile uzun yıllardır bir arada olmalarının. Şimdi bakıyorum o günlere, iyi ki ısrarcı olmuşuz bayi olmaya.”
‘Dalsan ile yüzde 30-40 büyüdük’
Yaklaşık 10 çeşit kaba inşaat malzemeleri ile çıktıkları yolculukta bugün yapı malzemeleri, çatı ve cephe malzemeleri, yalıtım malzemeleri, seramik, vitrifiye ürünleri, kapı, parke, tesisat, ısıtma ve soğutma grubu başta olmak üzere binlerce ürün çeşitliliğine ulaştıklarını ifade ediyor Demir. Alçı ve alçı levha grubu ürünlerin, şirketin satışlarındaki payı da oldukça yüksek. Serdar Demir, gururla, “2007 yılında katıldığımız Dalsan ailesinin Batı Karadeniz Bölgesi’ndeki en yüksek ciroya ulaşan bayisi olmanın mutluluğunu yaşıyoruz” diyor. Kuruluşundan bu yana iş hacminin nasıl bir seyir izlediği konusuna da değinen Demir, büyümenin nasıl gerçekleştiğini, bunda hangi faktörlerin etkili olduğunu açık yüreklilikle anlatıyor: “Çok az ürün çeşidi ile başladığımızdan ilk yıllarda büyümemiz yüzde 10’lar seviyesinde kalmıştı. Fakat Dalsan ile birlikte başlayan atılımımız sonrasında büyüme hızımız ortalama yıllık yüzde 30-40 seviyelerinde gerçekleşti. Bence bunda doğru marka ile çalışmanın, ürün kalitesinin, Dalsan’ın kaliteli ve yenilikçi ürün geliştirme politikasının çok büyük payı var. Son yıllarda sektöre çağ açtıracak ürünler geliştirerek pazarda çok önemli kazanımlar elde etmemizi sağlamıştır. Bu konuda Dalsan’a bir kez daha teşekkür etmek istiyorum. Bizlere pazarda çok önemli avantajlar kazandırmışlardır. Rakiplerimiz bile ürünlerimizi talep etmektedirler.”
‘Dalsan ile rakiplerin bir adım önündeyiz’
Tüm bu anlattıklarının üzerine “Neden Dalsan?” diye soruyoruz, nedenin çok basit olduğunu şu sözlerle ifade ediyor: “Şu anda Dalsan için birçok haklı nedenimiz var. Örneğin kalite konusunda hiç sorun yaşatmıyor. Yeni ürettiği ürünlerde bile kalitesini kanıtlamamış hiçbir ürünü pazara sunmuyor. Sektörün ihtiyaçlarını çok önceden analiz edip ürünler geliştiriyor. Bu yüzden Dalsan’la rakiplerin hep bir adım önüne geçiyoruz.”
Sektörde bulundukları günden bugüne alçı ve alçı levha sektöründeki gelişim seyrinin “çok iyi yerlere gelecek” gözüyle değerlendiren Demir; alçı ve alçı levha sektörünün daha çok gelişeceğini söylüyor. Halkın önceleri alçıyı iç mekânlarda yadırgadığını hatırlatan Demir, şu anda ise ‘olmazsa olmaz’ı oldu diyor ve ekliyor: “Dış cephede de aynı süreci yaşadıktan sonra çok iyi yerlere geleceğine inanıyorum.”
Dalsan ile birlikte müşterilerinin beklentilerinde değişimler olduğunu ifade eden Serdar Demir, “Müşterilerimiz daha önce terminlere daha sabırlı iken, şu anda çok hızlı hizmet almak istiyorlar. Dalsan ile ürünlerimiz planlanan zamanda geldiği için müşterilerimiz bu konuda çıtayı yukarı taşımış durumda” diyor gülümseyerek.
Alçı bazlı ürünlerin yangın dayanımı, akustik, kullanım kolaylığı gibi performanslarına ait özelliklerini kullanıcılarla gerek sözlü gerek teknik ürün broşürleri ile gerekli teknik desteği sağladıklarını belirten Demir, yetersiz kaldıkları durumlarda Dalsan’ın imdatlarına yetiştiğini ifade ediyor. “Müşterilerin alçıyla ilgili bilgisini nasıl buluyorsunuz?” yönündeki sorumuza ise şu cevabı veriyor: “Müşterilerimizin bir kısmı bilgi sahibi fakat önemli bir bölümü son yıllardaki gelişmeleri henüz bilmiyor. Alçının şapta kullanılabileceği fikrine biraz yabancılar örneğin.”
Serdar Demir, satış yaparken kullandıkları yöntemi şu sözlerle ifade ediyor: “Müşterinin ürünü ne amaçla kullanacağını öğrenir amaca en uygun ürünü önererek başlarız satışa. Bizim için çok önemli bir kuraldır bu. Müşterimizin sonuçtan memnun olması, hem firmamıza hem ürünlerimize güvenle bakmasını sağlamaktadır.”
‘Sipariş modülü, olası mahcubiyetleri ortadan kaldırdı’
Söz dönüp dolaşıp Dalsan’ın sipariş modülüne geliyor. “Sizin için ne gibi kolaylıklar sağladı?” diyoruz; yanıt veriyor: “Siparişlerimizi kendi modülümüzden giriyor olmamız olası karışıklıkların önüne geçmiş ve hız katmıştır. Sevk planı olması müşterilerimize tutarlı termin bilgisi verme imkânı tanımış memnuniyeti arttırarak olası mahcubiyeti ortadan kaldırmıştır.” Özellikle vurgulama ihtiyacı duyduğu termin konusundaki duyarlılık gözden kaçmıyor. “Sistem analizi sizin için ne gibi kolaylıklar sağladı?” diyoruz onu da anlatıyor, “Cari hesap, sipariş, risk limit takibi gibi konularda anlık kontroller yaparak planlamamızı yapmamıza katkı sağlamıştır.”
Alçıkart uygulamasına sözü getirdiğimizde ise Serdar Demir, işin özüne vurgu yapıyor: “Bence çok başarılı bir proje. Millet olarak hediyeleşmeyi seven bir kültüre sahibiz. Müşterilerimizin ve ustalarımızın alışverişlerinin yanında hediyeler alıyor olması, gönül bağı kurmamıza katkı sağlamıştır. Projeyi tasarlayan ve uygulayan ekibi tebrik ediyorum.”
‘İnşaat sektörü büyümesini sürdürecek’
Dalsan’ın sunduğu büyük avantajları her sözünde dile getiren Demir, “Yenilikçi ürün gamı, kalite ve istikrar, dolayısıyla müşteri memnuniyeti ve pazar payı açısından avantaj sağlamıştır” sözleriyle özellikle belirtiyor. Beklentilerini de ifade eden Demir, “Dalsan birçok konuda sektöre öncülük eden bir firma olmuştur. Ürün çeşitliliği, kalite, reklam tanıtım gibi konularda beklentilerimizin üstüne çıkmış durumda zaten. Tek beklentimiz kapasite arttırarak daha fazla ürün almamıza imkan tanımalarıdır” diyor ve son sözü inşaat sektörüne getiriyoruz, “İnşaat sektörünün gidişatını nasıl buluyorsunuz?” diyoruz, noktayı koyuyor: “Sektörümüz hızlı nüfus artışı ve kentsel dönüşümün etkisiyle büyümeye devam edeceği kanaatindeyim. Kontrollü büyüyen ve risk yönetebilen firmaların başarılı olacağını düşünüyorum.”