‘Alçı, Dalsan ile birlikte sektörde yükselen bir trend’

Nihat Çelik | 2.01.2020

Dalsan’ın Kartal bayisi Ümit İnşaat, 1988 yılında Ümit Yunus Özcan tarafından kurulmuş. Haydarpaşa Endüstri Meslek Lisesi mezunu Özcan’ın aileden gelen bir ticari geçmişi yok. Memur bir babanın çocuğu. Mübadele ile Selanik’ten gelen bir dedenin torunu. Ankara’da doğmuş fakat Tuzlalı olduklarını belirtiyor. İki çocuğu olan Özcan’ın kızı sinema okuyor, oğlu ise lise son sınıfta. Beyaz çimento satarak başladığı ticarette gelişen sektörler doğrultusunda, kendine yön çizen Özcan, alçı ve izolasyon ürünleri ile ticaret yelpazesini geliştirerek günümüze kadar getirmiş. Babasının her zaman arkasında durduğunu anlatıyor ve işlerinin bugünlere gelmesinde maddi manevi desteğini arkasına aldığı babasını minnetle anıyor. Çok büyük paralar kaybettiği zamanlar da olmuş, fakat bir gün dahi babasının bunu yüzüne vurmadığını aktaran Özcan, başarısında babasının olumlu yaklaşımının motivasyonunu artırdığını belirterek sözlerine başlıyor.

‘30 yıldır alçı satıyoruz’

Bugün 40 çalışanı ile ticari yolculuğuna devam eden Ümit İnşaat, sektörün önde gelen firmalarının gücünü de arkasına alarak ilk günkü heyecan ve disiplin ile yoluna devam ediyor. Özcan, işlerinin yüzde 75’ini Anadolu Yakası’nda, kalan yüzde 25’ini ise diğer bölgelerin oluşturduğunu kaydediyor. Özcan, “Her ne kadar kaba inşaat malzemeleri ile işe başladıysak da, sektörün en eski alçı bayilerinden biriyiz. 1989 yılından beri alçı satıyoruz. Dalsan ile 4-5 yıl evvel ticari ilişkimiz başladı. O dönemde alçı satıp ayakta kalan nadir firmalardan biri olduğumuzu da belirtmek isterim. Günümüzde ise ciromuzun yüzde 25’ini alçı ve alçı levha ürünleri oluşturuyor. Seramik sektörüne de alçı satıyoruz, yapı sektörüne de satıyoruz. Dalsan ile yeni tanışmamıza rağmen inanılmaz kaliteli bir marka. Daha önce de kalitesini biliyorduk, fakat başka bir markanın bayisi olduğumuz için birlikte çalışamamıştık. Yerli bir markanın sahada bu kadar iyi bir isimle anılmış olması, bizim de onların partneri olmamız açıkçası bize çok büyük bir keyif veriyor” sözleriyle Dalsan ile olan ticari ilişkinin boyutunu dile getiriyor. 

Yapı sektörünün birçok ürününü bünyesinde bulunduran Ümit İnşaat, aynı zamanda ‘Barkim’ markasıyla yapı kimyasalları üretimi de yapıyor ve bu marka ile 60’a yakın ürün çeşidi bünyesinde bulunuyor.  

‘Dalsan hem yerli, hem kaliteli’

Dalsan ile çalışma sürecinin nasıl geliştiğini sorduğumuz Ümit Özcan, Dalsan ile tanışma sürecini şu sözlerle özetliyor: “Dalsan’ın dışındaki firmalar da bayiliklerini yapmamızı istiyorlardı. Fakat bir yerle başladığımızda, başka bir markaya dönmemiz zor oluyor. Çalıştığım firmadan bazı taleplerim oldu, onları yerine getirmediler. Dalsan, hem yerli hem de yükselen bir marka olduğu için, hem de kaliteli ürünleri olduğu için tercih ettim. Alçı ve alçı ürünlerinde yenilikleri iki firmanın yaptığını görüyoruz, fakat öncülüğün Dalsan’ın elinde olduğunu söyleyebiliriz. Dalsan piyasada lider pozisyonunda... Artık insanlar ‘COREX’ ve ‘BoardeX’ diyerek ürün ister duruma geldiler. Dalsan ürünleri iç cephede kullanılan COREX’in yanı sıra, BoardeX gibi dış cephe ürünleri piyasanın en bilindik ürünleri. Şu anda alçı esaslı ürünlerin satışında, çimento bazlı ürünlere kıyasla büyük bir artış var. Alçı teknolojisinin gelişmişliği kadar, alçının fiyat bazında daha uygun olması, daha hafif ve daha çevreci bir ürün olmasının da bunda etkisi var. Tüm bu gelişmelerin Dalsan’ın her geçen gün ürünlerini geliştirmesi ve piyasada görünür olmasının da etkisi olduğunu söylemek gerekiyor.  Umarım bu alandaki gelişmesini sürdürür ve daha da yenilikçi ürünleriyle var olmaya devam eder. Tüm bu ‘kaliteli’ yapı bizlerin de Dalsan ile çalışmamızda tabii ki çok etkili oldu.”

Alçı, Dalsan ile yükselen bir trend

İnsanın var olduğundan beri her zaman daha kolay, daha kullanılabilir, daha uygulanabilir, pratik ve kullanışlı şeylere yöneldiğini belirten Özcan, alçının da bu kategorilerden biri olduğunu söylüyor.  Alçının tercih edilmesindeki en önemli sebeplerinden birinin de hafif ve özgül ağırlığının düşük olmasından kaynaklandığını vurguluyor. Alçının kaba sıvanın yerini almasının bir diğer sebebini de bozuk yapılsa dahi, pırıl pırıl ve bembeyaz bir görüntünün ortaya çıkmasına bağlıyor. Özcan, “Dökme asma tavanların ne kadar eziyetli ve maliyetli olduğunu bilen bilir, bir metrekareye bir torba alçı gidiyordu. Üzerine sıva yapmak çok zordu. Günümüzde yerini alçı levhalar aldı ve inanılmaz bir sürat ve ekonomik kâr sağladı. İnşaat sektörünün en kötü kalemi şap. Bu alanda da güzel gelişmelerin olacağını bekliyoruz. Umarım şapta da alçıyı kullanabilir düzeye getirirler. Hem binaların hafiflemesi hem de alçı kullanımının artmasına katkı sunacaktır” sözleriyle Dalsan’ın bu alandaki gelişmelere katkısını beklediklerini ifade ediyor.

‘Alçı insanların sırtındaki yükü azalttı’ 

Alçının gelişim serüvenine ilişkin, artık alçıyı anlatmaya gerek olmadığını, yapı sektöründe hakkettiği yeri yakaladığını da söyleyen Özcan, “1990’ların başıydı hiç unutmuyorum. 50’şer torba saten ve sıva alçısı aldık. Satana kadar göbeğimiz çatladı. İnşaat mühendislerine, mimarlara bunu anlatamadık. Ufak tefek işlerde, boyacılara kullandırdık bunları. Günümüzde ise artık alçıyı anlatmaya gerek yok, fiyat ve kalite orantısını yakalayan yürüyor. İşi kolaylaştıracak bir ürün yaptığınızda, örneğin COREX gibi ürün kendini anlatır duruma geliyor. İnsanların sırtındaki yük azaldı tabiri caizse” diyor.

Dalsan bayisi olarak en çok beyaz, kırmızı ve yeşil COREX, BoardeX ve ALÇITEK TORO alçısını sattıklarını kaydeden Özcan, “Dalsan ürünlerinin hepsi tercih edilen ürünler. Örneğin BoardeX piyasada istenilen ürünlerden bir tanesi. İlk olmak önemli, bu kadar kaliteli yapıp bu kaliteyi devam ettirmek de çok önemli. Lider olmak başka bir şey, lider kalmak başka bir şey! Bence Dalsan ürünleri kendi alanında her zaman lider kalmayı başaran ürünler” sözleriyle Dalsan’ın bunu yakalayabildiğini söylüyor. “Dalsan’ın size sunduğu en büyük avantaj nedir?” diye sorduğumuzda Özcan, “COREX, BoardeX ve ALÇITEK TORO alçının üzerine yok” diyerek Dalsan’ın kalitesine ve öncülüğüne vurgu yapıyor.

‘Teknolojiyi de iyi kullanıyor’

Dalsan sipariş modülünün kullanımı yönündeki sorumuza verdiği cevap ise alışkanlıklarımızı yıkmanın bize sağlayacağı faydaları özetler nitelikte: “Her yurdum insanı gibi başlarda biz de yadırgadık, ‘bu olmaz, etmez’ dedik. Faks veya mail yoluyla hallediyorduk işimizi. Sonra gördük ki işimizi çok kolaylaştıran bir sistem. Dalsan sistemi de çok düzgün işleyenlerden birisi. Hatta başka firmaların sistemleri ile ilgili yaşadığımız problemler olduğunda ‘Dalsan sistemini bir inceleyin’ diyoruz. Dolayısıyla Dalsan sadece iyi ürün yapmıyor, teknolojiyi de en iyi kullanan firmalardan bir tanesi.”

‘Tüm projelerimizde alçı ürünlerini tercih ettik’

Bugüne kadar 50’yi aşkın projenin ince işçiliğini başarıyla gerçekleştiren Ümit İnşaat, projelerde alçının kullanılabileceği her noktada Dalsan’ın alçı ürünlerini tercih ettiklerini belirten Ümit Özcan, “Biz kendi yaptığımız projelerde de alçının kullanılması gereken her yerinde alçı kullandık. Bu işi 30 yılı aşkın süredir yapan biri olarak her alanda da alçı ve alçı levha kullanımının yapılacağına inanıyorum ve uyguluyoruz da. İnşaatını gerçekleştirdiğimiz villa projesinin pergolesinde de insanlar beton kullanıyorlar, ben yeşil COREX levha kullandım hiçbir problem yok. Yıllardır kullanılıyor, çatlama da yok, şişme de yok, başka bir problemi de yok. Bence alçı çok güzel bir ürün, yeter ki doğru nokta bulunsun ve doğru uygulanabilsin. Ürün kalitesinde herhangi bir soru işareti bırakmayan firmaların, ki Dalsan bu alanda öncü, ürünleri rahatlıkla kullanılabilir ve herhangi bir sorun yaşanmadığını biliyoruz. Bunu kullanan her firma da bilir. Profilleri, vidaları, revizyon müdahale kapakları, bantları, dübelleri ve diğer yardımcı malzemeleri hepsinin üzerinde ‘Dalsan’ markası var ve üründen hiçbir şüpheniz olmaz. Ama biz 0,45 milimlik malzeme diye getirilip 0,40 milim çıkan malzemeler de gördük. Ölçüm yapıp söylediğimizde de “Bir yanlışlık olmuş!” deyip malı geri çektiklerini de yaşadık. Onun için malzeme alırken üzerine markasını koymaktan çekinmeyen, malzemesinin arkasında durabilen ürünlerin tercih edilmesi önemli. Dalsan’ın piyasaya gururla sunduğu profilleri ve diğer malzemeleri var. Depomda onları satmayı tercih ediyorum. Piyasada bunun hırsızlığını yapan çok var. Bu konuda da firmalarımızın, kullanıcılarımızın dikkatli olmasında yarar var” sözleriyle kullanıcıların dikkatli olmasını istiyor.

İnşaat sektörünün durumu

Türkiye’de İnşaat sektörünün sürekli gelişen bir seyir izlediğini hatırlatan Özcan, aynı zamanda yaşanan ekonomik krizlerden de en çok etkilenen sektörlerden biri olduğunu belirterek, “Ama biz krizlerin hiçbirinde yara almadık. Günümüzde de ekonomik kriz var ama işlerimiz yine iyi diyebilirim. Ciddi paralar kaybetsek de ticari olarak yolumuza devam edecek kazancı sağlayabiliyoruz. Depremin yaşandığı 1999’da çok ciddi bir düşüş yaşadık, ama onun dışında bugüne kadar yolumuza büyüyerek devam ettik” diyor.

Bayilerle yeni ürünler için beyin fırtınası

Görüşmemizin sonuna yaklaştığımızda Dalsan’dan beklentilerini de şu sözlerle özetliyor Özcan: “Durmadan yenilikçi yapısını sürdürmesi ve kalitesinden ödün vermeden yapı sektörüne daha iyi, daha kullanışlı ve teknolojik ürünlerle sunması beklentimizdir. Örneğin perakende sektörüne yönelik alçı levha ebadında değişikliğe gittikleri ‘COREX 90’ adında bir ürün var, yeni yeni satılmaya başlandı. Çok daha iyi yerlere geleceğini düşünüyorum. Son sözüm de yolları açık olsun, daha iyi ürünler geliştirmelerini diliyorum. Yeni ürün geliştirmede bizlerle daha yakın çalışma içerisinde olabilirler. Beyin fırtınası yaratma ortamlarının sağlanması gerektiğini düşünüyorum. Sektörün gelişmesine katkı yapacak bu tür buluşmaların faydalı olacağını düşünüyorum.” 

Ümit İnşaat, Yunus Ümit Özcan Koordinatörlüğünde öğrenmekten vazgeçmeden her geçen gün geliştirdiği bilgi, sermaye ve ürün yelpazesiyle Marmara Bölgesi’nde yapı sektörünün lider çözüm ortaklarından olmanın verdiği gururla Dalsan ile birlikte yoluna devam ediyor…

test